I3A - QUÈ PASSARIA SI TINGUÉSSIM UN IGLÚ A L'ESCOLA?






Un dia al matí…Ens criden per megafonia: hi ha un paquet per a nosaltres a l'entrada de l'escola!

Les Maraques i Bongos també han sortit. La Montse ens explica que pesa massa i no l'ha pogut entrar.

Sortim tots a fora… L’observem… No sabem que és. I cadascú diu la seva: Un bolso, Un ferrari…

La MIA diu que ho podem sonar. Però sola no pot, demana ajuda a l’Arnau i la Carla.





I SORPRESA!!! COMENÇA A SORTIR AIGUA.

En Marco la Paula i en Denis obren la caixa i troben una carta per cada classe. A dins hi ha una caixa de plàstic plena d’aigua.  Però no podem deixar la caixa a fora, intentem agafar-la i no podem... Qui ens pot ajudar?

ABRIL D: El Mandru pot portar un "Cacharro" i el podem bellugar.

Intentem trucar al Mandru amb el telèfon de la Núria Farràs, però no l'agafa, així que anem a secretaria a buscar el WALKI-TALKIE a veure si el localitzen i de cop apareix el Mandru...

Ell intenta agafar la caixa, però veu que s'està mullant els peus i ens diu que anirà a buscar un carro per entrar la caixa, però ha de mirar que no mulli la classe!!!

Entrem a la classe o obrim el sobre:



Hi ha una carta

Pau: Hi ha neu

Mia: És un poble.

La Laura llegeix la carta

Que és un iglú? 

Mia : Jo tinc un joc amb animals i un iglú.

Max: Són totxanes de neu

Mia: Els hi agrada ens els pingüins.

I on és GROENLÀNDIA?  Què és un INUIT?

Tenim moltes preguntes. Tenim a la Zúria a la classe i ella ens explica que els nens i les nenes I5 tenen un mapa molt gran, segur que allà ho trobem.

Anem a I5, allà el JOAN ens explica on és GROENLÀNDIA. Està molt lluny, no podem anar-hi amb cotxe. I a GROENLÀNDIA no hi viuen pingüins.










Un cop a la classe L'Anna Maria busca a l'ordinador la paraula INUIT






Observem com van vestits, allà fa molt de fred!!! 

I En Max busca la paraula IGLÚ: 



Doncs ja tenim les coses més clares... Però on és el nostre iglú?...

QUÈ ÉS EL GEL? TENIU GEL A CASA? 

Anna Maria: Tinc gel a casa 

Maia: Es refreda el poso en un got i lo bebo. 

Com es fa? 

Ibai: El gel es desfà.

MAx: Al congelador!!!

Mia: és petit 

Max: El meu és gran, poso aigua i després en el congelador. 

Necessitem aigua per fer gel? I a on trobem l'aigua? 

Neizan: Nevera

Mia: Tinc una aixeta petita, amb una gerra gran i li poso aigua.

Aleix: De la Nevera.

Pau: Vaig veure un camió que portava aigua, però no em va dir res

Max: De la pica de la cuina i del lavabo, tinc una gran i una petita

Max: Quan plou també cau aigua

Mia:A la dutxa cau aigua

Mia: També al carrer, i a la platja!!!

Doncs per poder fer gel, necessitem aigua. Però perquè utilitzem el gel? 

Maia: Al beber pongo hielo

Neizan: Lo meto en la nevera

Pau: Amb un got amb aigua i gel per beure.

Max: Els papes es posen gel a la coca-cola

Clàudia: Una nit em vaig fer mal i em van posar gel. 

Doncs fem gel!!! 

Però hem vist que necessitem un congelador: Sortim a veure a la Montse a veure si ens ajuda.






El Joel li pregunta a la Montse i ens diu que en el menjador dels mestres hi ha un congelador. I un cop allà trobem en congelador. 

L'IAN també veu que hi ha una pica, per poder posar-hi aigua. 







L'Anna Maria va buscar per la classe un recipient per posar-hi aigua. 

    I cada triangle n'escull un, la forma que ell vol. 

    I anem cap adalt a fer gel!!! 



L'endemà a la tarda, estàvem esperant tots el gran moment, anem a treure el gel del congelador. Vam poder tastar el gel: Té gust d'aigua. També vam veure les formes del gel, és diferent, depèn del recipient que li posem... i el gel es desfà!!!! Si el trèiem del congelador, es torna LÍQUID. 


ÀLBUM


Parlem de com podem canviar el gust del gel: 

Max: El gel te gust a aigua. 
Joel: A pinça de cranc 
Marco: A coca-cola
Max: Si posem hsut de suc de poma tindrà gust a suc de poma. 
Marco: També de fresa
Joel: A zumo de sandía
Mia:També suc de pinya
Pau: Amb llimona i suc
Mia: A mi em van comprar un gelat de danonino

Doncs... i si fem un GELAT? Cap triangle va dubtar a respondre un SI ven gran en aquesta resposta. 

 

De què el voleu fer? Fem una graella i el DIVENDRES farem el gelat. 


Algun triangle va decidir tallar el seu aliment, altres ratllar-lo, alguns van fer suc... I una vegada tots fets, cap al congelador. 


ÀLBUM


I per fi va arribar el dia de tastar el gelat. Hi havia molta emoció a la classe. Tothom estava nerviós per menjar el seu gelat. Però vam poder adonar-nos de què no tots els gelats havíem quedat igual. Hi havien gelats, que tenien parts on només hi havia aigua, i clar... aquell tros tenia gust d'aigua, però el del Max i el de l'Ibai, SI que eren tot del mateix gust. Ells havien posat SUC. 


ÀLBUM

 



L'endemà vam fer una graella i vam parlar de com havia anat. Gomet verd el gelat tenia gust, gomet vermell tot el gelat no tenia el mateix gust. Vam parlar de què tornaríem a fer un gelat, per convidar a les nostres famílies, però aquesta vegada, SI que tots el faríem amb suc. 

Us vam fer unes invitacions... i vam escollir els nous aliments que utilitzaríem. 

FOTOS GELAT

 



Encara teníem un repte: FER UN IGLÚ i enviar-li el vídeo a la KAYA. 

Primer vam practicar amb peces de construcció i una imatge d'un iglú. Vam veure que han de ser amb forma de quadrat o de rectangle...i com podem trobar gel així? 

També alguns triangles van dir que per enganxar el gel necessitaríem pega de barra. 





I sort de l'Esther!!! Ens va donar una bossa plena de "glaçoneres" amb forma de quadrat i de rectangle. Gràcies Esther!!!

Doncs ja teníem el gel el congelador, i l'endemà...


ÀLBUM


No podíem!!! El gel s'està desfent!!! Entre tots vam arribar a la conclusió que la Kaya si que pot tenir un iglú perquè a GROENLÀNDIA fa molt de fred, a Caldes no. 





I va arribar el dia d'explicar-vos tot allò que havíem après. Estàvem una mica nerviosos, però ho van fer GENIAL!!!






MOLTES GRÀCIES PER VENIR FAMÍLIES!!!!! 💖



Comentaris